Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
SS

strycek-Joe s.r.o.

1. 7. 2012 11:20
Je nutno vytěsnit finanční predátoty ze systému ěkolství

prvním krokem je samozřejmě správné zrušení státních maturit, dále by mělo následovat zrušení zkoušek SCIO, a dále sloučení bakalářských a magisterských stupňů studia jakož i postupný návrat k dřívějšímu stavu, kdy byly vysoké školy kvalitní.

1 0
možnosti
PK

Paeris Kiran

1. 7. 2012 11:43
Re: Je nutno vytěsnit finanční predátoty ze systému ěkolství

vysokoškolské stupně studia se aplikují v této podobě na celé planetě a upřímně řečeno s kvalitou a výkonem absolventů mají společného naprosté minimum.

MIT vyprodukuje kvalitní bakaláře i kvalitní inženýry. ("masters") co by ovšem mělo být u nás zrušené je systém "masters" a pak "phd".

Na celé planetě je Phd studiumsice o rok delší než magisterské ale jsou to proti sobě 2 alternativy. Magisterské je praktické, phd je teoretické. Každopádně prakticky nikde na sebe nenavazují ale volí se mezi nimi.

0 0
možnosti
PK

Paeris Kiran

1. 7. 2012 10:49
Jediné dvě pomůcky

které dobrý učitel potřebuje jsou černá tabule a bílá křída. (vzhledem k modernizaci bílá tabule a černá fixa... dosaďte si co je levnější)

U zeměpisu se ještě hodí atlas ale to je tak vše. a u dílen stačí klidně 50 let staré nástroje. O pomůcky nikdy nešlo, podstatní jsou jenom a pouze učitelé. a neschopným můžete dát 30000 měsíčně a stejně ty děti nic nebudou schopní naučit.

Vlády by měli předvším ubrat finance na "pomůcky" a investovat je do lidí, které ovšem nebudou mít nesmyslně tabulkové platy ale budou hodnoceni finačně podle toho jaké výsledky se na konci roku změří u studentů (a aby se zabránilo tomu že si budou učitelé hrát pro sebe se známkami musí hodnocení znalostí studentů být prováděno mimo školu) (to znamená srovnávací testy- když učitel nedosáhne definovaných výsledků tak prostě menší plat, pokud je překoná tak vyšší plat)

Samozřejmě nemá smysl srovnávat zamědělku a gymnázium. těžiště hodnocení by mělo být v jiných předmětech na těchto školách.

3 0
možnosti
PK

Paeris Kiran

1. 7. 2012 10:53
Re: Jediné dvě pomůcky

Druhá věc je ta "síť základních škol"... chcete sladké tajemství? Momentálně je jich zbytečně mnoho. Před 50 lety učitelé zvládali klidně 35 dětí ve třídě a neměli horší výsledky než dnes (pravda taky povětšinou měli autoritu někoho zmlátit když dělal bordel) takže jim to umožnilo udržet pořádek.

Takže množství škol se může vpohodě snížit a počet dětí ve třídách zvýšit. Ale holt je třeba rezignovat na stupidní indiviuální přístup který ovšem taky vede k tomu že ti schopnější žáci jsou sráženi na průměr (jako platba že ti neschopnější jsou vytahováni výš). Toto má být ohodnoceno maximálně známkami. (a i 5tkou pokud to ten žák opravdu neumí a opakováním třídy)

2 0
možnosti
  • Počet článků 70
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1211x
PhDr. Marcel Chládek, MBA, stínový ministr školství za ČSSD, senátor Parlamentu ČR, místopředseda Výboru pro vzdělávání, vědu, kulturu, lidská práva a petice Senátu PČR.

Seznam rubrik